§ 1. Informacje ogólne

1. Niniejszy dokument (dalej „Regulamin”) określa zasady składania zamówień i dokonywania zakupu Produktów w Sklepie Internetowym. Regulamin dostępny jest pod adresem internetowym: https://mlynyszczepanki.pl/sklep
2. Właścicielem Sklepu Internetowego jest spółka Młyny Szczepanki Sp. z o.o. z siedzibą w Szczepankach, pod adresem: Szczepanki 3, 86-320 Łasin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000272848, posiadająca numer NIP 8762360741, REGON 340302692, BDO 000006431, kapitał zakładowy 25.100.000,00 zł (dalej „Sprzedawca”).
3. Dane teleadresowe umożliwiające Klientowi kontakt ze Sprzedawcą:
a) adres pocztowy: Szczepanki 3, 86-320 Łasin
b) numer telefonu: tel.: 609 303 869
c) adres poczty elektronicznej e-mail: sklep@szczepanki.pl

§ 2. Definicje

Terminy użyte w Regulaminie mają następujące znaczenie
1. Sprzedawca – Młyny Szczepanki Sp. z o.o. z siedzibą w Szczepankach, Szczepanki 3, 86-320 Łasin, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000272848, NIP 8762360741, REGON 340302692, BDO 000006431.
2. Klient – oznacza każdy podmiot z którym, zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa, może zostać zawarta Umowa sprzedaży.
3. Konsument – oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
4. Przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta – Klient będący osobą fizyczną, która nabywa Produkty od Sprzedawcy w ramach umowy sprzedaży bezpośrednio związanej z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
5. Użytkownik – każda osoba fizyczna, która korzysta ze sklepu internetowego.
6. Sklep internetowy – sklep internetowy dostępny na platformie internetowej pod adresem: https://mlynyszczepanki.pl w zakładce „Sklep”, prowadzony przez Sprzedawcę.
7. Cena – oznacza cenę Produktu brutto, wyrażoną są w złotych polskich i umieszczoną w ramach informacji o Produkcie. Ceny uwzględniają podatek VAT, lecz nie uwzględniają Kosztów Dostawy.
8. Dostawa – oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę Produktu określonego w zamówieniu.
9. Produkt – towar prezentowany przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym, mogący być przedmiotem sprzedaży.
10. Formularz Zamówienia – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający Klientowi złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez wybranie Produktu, dodanie go do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
11. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy ze Sprzedawcą obejmujące Produkty będące przedmiotem Umowy.
12. Umowa – umowa sprzedaży Produktów zawierana między Klientem a Sprzedawcą. Umowa Sprzedaży zawierana jest zgodnie z uprzednio złożonym Zamówieniem przez Klienta oraz na warunkach zawartych w niniejszym Regulaminie.
13. Płatność – czynność polegająca na zapłacie, w sposób określony w Regulaminie, wynagrodzenia należnego Sprzedawcy, stanowiącego sumę cen poszczególnych Produktów objętych Zamówieniem oraz kosztów dostawy, pomniejszonych o ewentualne rabaty lub zniżki.
14. Dni robocze – oznaczają dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
15. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu internetowego.

§ 3. Warunki korzystanie ze sklepu internetowego

1. Przeglądanie stron Sklepu Internetowego, zapoznawanie się z asortymentem Produktów oraz składanie zamówień, możliwe jest dla każdego użytkownika bez konieczności rejestracji.
2. Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym pod warunkiem uprzedniego zaakceptowania niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności, poprzez zaznaczenie właściwych pól.
3. Podczas transakcji Klient musi podać wymagany przez platformę zakres danych, obejmujący: imię i nazwisko, adres dostawy/zamieszkania, adres e-mail, numer telefonu.
4. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym, a także naruszających uzasadnione interesy Sprzedawcy, w tym:
a) informacji i danych spreparowanych w sposób stwarzający ryzyko naruszenia bezpieczeństwa informatycznego Sklepu Internetowego lub jego infrastruktury;
b) informacji naruszających prawa własności intelektualnej, w tym prawa autorskie lub prawa do znaków towarowych Sprzedawcy lub osób trzecich;
c) innych informacji lub danych naruszających powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
5. Do korzystania ze Sklepu Internetowego wymagany jest komputer osobisty lub urządzenie mobilne (smartfon lub tablet) z zainstalowanym systemem operacyjnym i przeglądarką internetową oraz dostępem do sieci Internet. Sklep internetowy jest przystosowany do współpracy ze wszystkimi popularnymi systemami operacyjnymi i przeglądarkami, zgodnie z aktualnymi standardami rynkowymi
6. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych przetwarzanych w związku ze świadczonymi w ramach Sklepu internetowego usługami, Sprzedawca podejmuje niezbędne środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.

§ 4. Informacje o produktach

1. Informacje o Produktach, takie jak zdjęcia, opis i skład, dostępne są na stronach Sklepu internetowego w opisach dotyczących poszczególnych Produktów.
2. Informacje o Produktach dostępnych w asortymencie Sklepu internetowego stanowią jedynie informację handlową, a nie ofertę w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Charakter wiążący, na potrzeby zawarcia konkretnej umowy, zyskują one dopiero z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę.
3. Wszystkie Produkty z asortymentu Sklepu internetowego spełniają wszelkie wymagane przez polskie prawo normy jakości oraz zostały zgodnie z prawem wprowadzone do obrotu.
4. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzenia ograniczeń dotyczących minimalnej lub maksymalnej liczby (ilości) danego Produktu, jaka może być objęta jednym Zamówieniem lub jaką może zamówić w określonym czasie ten sam Zamawiający.

§ 5. Cena produktów i płatności

1. Ceny produktów wskazane na stronie internetowej Sklepu internetowego:
a. są cenami brutto (zawierają podatek VAT),
b. podawane są w złotych polskich,
c. nie zawierają kosztów dostawy.
2. Sprzedający zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach Produktów. Zmiany cen Produktów pozostają bez wpływu na uprzednio złożone Zamówienia.
3. Łączny Koszt Zamówienia, w tym obejmujący koszt dostawy, widoczny będzie w Koszyku, przed złożeniem Zamówienia, po wybraniu przez Klienta formy płatności oraz sposobu dostawy.
4. Klient ma możliwość wyboru następujących form płatności za dokonane zakupy:
a) płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy: Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. nr: 18 1020 1462 0000 7602 0437 1134;
b) płatność za pobraniem;
c) płatność szybkim przelewem internetowym za pośrednictwem zewnętrznego systemu płatności;
d) płatność BLIK za pośrednictwem zewnętrznego systemu płatności;
e) płatność przy użyciu karty płatniczej (Visa, Mastercard), za pośrednictwem zewnętrznego systemu płatności.
5. Dostępne formy płatności będą każdorazowo wyświetlane przy składaniu Zamówienia. Sprzedawca nie gwarantuje, że w chwili składania Zamówienia wszystkie formy płatności będą dostępne.
6. Transakcje sprzedaży Produktów na żądanie Klienta dokumentowane są fakturami VAT. Klient dokonując zakupu Produktu w Sklepie internetowym deklaruje czy wyraża wolę otrzymania faktury VAT.
7. Klient, który wyraża wolę otrzymania faktury VAT, akceptuje wystawianie i przesyłanie faktur w formie elektronicznej na adres e-mail podany przy składaniu Zamówienia.

§ 6. Zamówienie i zawarcie umowy sprzedaży

1. Zamawiający składa Zamówienie korzystając z Koszyka.
2. W celu złożenia zamówienia należy:
a) wybrać Produkt będący przedmiotem zamówienia oraz ilość, a następnie kliknąć przycisk/ikonę „Koszyk” ;
b) w Podsumowaniu koszyka wybrać sposób dostawy towaru, a następnie kliknąć przycisk „Przejdź do płatności”;
c) wpisać dane odbiorcy zamówienia, adres na który ma nastąpić dostawa towaru, numer telefonu oraz adres e-mail;
d) wybrać sposób zapłaty za zamówione Produkty;
e) wpisać dane do faktury, jeżeli są inne niż dane do odbioru zamówienia, w tym nazwę firmy i numer NIP, jeżeli Klientowi ma zostać wystawiona faktura VAT;
f) potwierdzić zapoznanie się z niniejszym Regulaminem oraz Polityką Prywatności poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola;
g) kliknąć przycisk „Kupuję i płacę”.
3. W przypadku wystąpienia braku zamówionego Produktu albo gdy zamówiony Produkt jest chwilowo niedostępny, Sprzedawca poinformuje Klienta o tym fakcie na wskazany przez niego adres e-mail lub drogą telefoniczną na numer wskazany przez Klienta.
4. Po złożeniu Zamówienia, na adres e-mail podany przez Klienta, wysłane zostanie przez Sprzedającego potwierdzenie złożenia Zamówienia zawierające: oznaczenie głównych cech zamówionych Produktów, łączny koszt Zamówienia, wybraną formę płatności oraz sposób dostawy.
5. Umowa sprzedaży zostaje zawarta w chwili otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail zawierającej informację o wysłaniu zamówionych Produktów. Wiadomość ta stanowi potwierdzenie zawarcia Umowy.
6. Umowa Sprzedaży ulega rozwiązaniu, w przypadku zaistnienia okoliczności opisanych w § 7 st. 8 i 9 Regulaminu.

§ 7. Dostawa produktów

1. Dostawa Produktów jest realizowana:
a) za pośrednictwem firmy kurierskiej;
b) odbiór w paczkomacie, wybranym przez Klienta przy składaniu Zamówienia.
2. Dostawa Produktów realizowana jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
3. Koszt dostawy uzależniony jest od wybranej formy dostawy, gabarytów oraz rodzaju przesyłki. Koszty dostawy szczegółowo określone są w zakładkach: „Podsumowanie koszyka” oraz „Twoje zamówienie”
4. Termin dostawy Produktów jest uzależniony od wyboru sposobu realizacji dostawy oraz czasu (godziny) ich złożenia. Termin dostawy wynosi do 5 dni roboczych chyba, że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano inny termin potrzebny do wykonania dostawy i realizacji Zamówienia.
5. Zamówione Produkty są kompletowane i wysyłane po uiszczeniu przez Klienta łącznego kosztu Zamówienia. Przesyłki są wysyłane przez Sprzedawcę w dni robocze w poniedziałki i czwartki.
6. Zamówione Produkty są pakowane w opakowania jednorazowe, bezzwrotne, w sposób zabezpieczający Produkty przed uszkodzeniem w trakcie Dostawy.
7. Towar dostarczany jest pod adres dostawy, wskazany w formularzu Zamówienia lub do paczkomatu wybranego przez Klienta.
8. W przypadku wyboru przez Klienta jako sposobu realizacji usługi dostawy przesyłki kurierskiej, kurier doręczy Zamówienia na adres wskazany przy składaniu Zamówienia jako adres dostawy. W przypadku zwrotnego odesłania zamówionych Produktów do Sprzedawcy z powodu braku możliwości doręczenia z przyczyn leżących po stronie Klienta, Umowa sprzedaży ulega automatycznemu rozwiązaniu bez konieczności składania odrębnego oświadczenia przez którąkolwiek ze Stron, w momencie zwrotnego odesłania zamówionego Produktu do Sprzedawcy. Klient zostanie poinformowany o rozwiązaniu Umowy sprzedaży poprzez wysłanie wiadomości na wskazany przez Klienta adres e-mail. W takim przypadku płatności dokonane wcześniej przez Klienta w związku z Umową sprzedaży, pomniejszone o koszty dostawy i zwrotu, zostaną zwrócone w terminie 14 dni.
9. W przypadku wyboru przez Klienta realizacji usługi dostawy jako odbiór Zamówienia w paczkomacie, przesyłka zawierająca zamówione Produkty zostanie dostarczona do wybranego przez Klienta paczkomatu. Klient jest zobowiązany do odbioru przesyłki zawierającej zamówione Produkty po otrzymaniu informacji o tym, że przesyłka zawierająca zamówione Produkty jest gotowa do odbioru. Brak odbioru przesyłki, skutkujący zwrotem przesyłki do Sprzedawcy powoduje automatyczne rozwiązanie Umowy Sprzedaży, z dniem zwrotu przesyłki, bez konieczności składania odrębnego oświadczenia przez którąkolwiek ze stron Umowy sprzedaży. Klient zostanie poinformowany o rozwiązaniu Umowy sprzedaży poprzez wysłanie wiadomości na wskazany przez Klienta adres e-mail. W takim przypadku płatności dokonane wcześniej przez Klienta w związku z Umową sprzedaży, pomniejszone o koszty dostawy i zwrotu, zostaną zwrócone w terminie 14 dni.
10. Zwrot płatności, o którym mowa w § 7 ust. 8 i 9 Regulaminu zostanie zrealizowany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient.
11. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie Produktu lub opóźnienie w jego dostarczeniu i tym samym realizacji zamówienia, wynikające z zaistnienia siły wyższej, nieobecności osoby upoważnionej do odbioru zamówienia pod wskazanym adresem oraz błędnie podanego przez Klienta lub niedokładnego adresu dostawy oraz w przypadku braku możliwości skontaktowania się z Klientem na podany adres e-mail lub numer telefonu.
12. Wraz z przesyłką zawierającą zamówione Produkty Sprzedawca doręcza Klientowi, fakturę VAT lub paragon.
13. Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia zakupionych Produktów przechodzi na Klienta dopiero z chwilą ich wydania Klientowi, według mającego zastosowanie sposobu realizacji dostawy, tj. przez kuriera zaangażowanego przez Sprzedawcę albo w ramach odbioru przez Klienta w paczkomacie.
14. Klient, który nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, jest zobowiązany do sprawdzenia stanu Produktów po dostarczeniu przesyłki zawierającej zamówione Produkty oraz (poza przypadkiem doręczenia przesyłki do paczkomatu) jest zobowiązany w obecności kuriera dokonać jej sprawdzenia. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzeń przesyłki, Klient zobowiązany jest spisać protokół szkody i niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni skontaktować się ze Sprzedawcą. Niedopełnienie przez Klienta niebędącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta któregokolwiek z obowiązków, o których mowa w niniejszym ustępie, może skutkować odmową uwzględnienia reklamacji.

§ 8. Odstąpienie od umowy

1. Ilekroć w niniejszym § 8 jest mowa o „Konsumencie” oznacza to Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą o uprawnieniach Konsumenta, w związku z wykonaniem przez niego prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość określonego w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
2. Konsument, który zawarł Umowę, może odstąpić od niej bez podawania przyczyny w terminie 14 dni. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
3. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy rozpoczyna się od chwili objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez Konsumenta osobę trzecią inną niż przewoźnik.
4. Konsument może odstąpić od Umowy składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy:
a) za pośrednictwem poczty elektronicznej, przesyłając oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży na adres e-mail: sklep@szczepanki.pl
b) pisemnie, na adres Sprzedawcy: Szczepanki 3, 86-320 Łasin, dołączając oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży do zwracanego Produktu.
5. W przypadku odstąpienia od Umowy jest ona uważana za niezawartą.
6. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy powinno zawierać informację jakich Produktów dotyczy odstąpienie oraz dowód, że zakup został dokonany w Sklepie internetowym Sprzedawcy. Sprzedawca rekomenduje wskazanie w oświadczeniu o odstąpieniu od Umowy numeru Zamówienia lub też dołączenie do niego kopii dowodu zakupu (np. faktury VAT, paragonu, potwierdzenie zamówienia).
7. Sprzedawca rekomenduje skorzystanie z wzoru oświadczenia o odstąpieniu od Umowy będącego Załącznikiem nr 1 do Regulaminu, ale nie jest to obowiązkowe.
8. Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego w związku z Umową płatności, w tym koszty dostawy. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
9. Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt objęty odstąpieniem Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Zwracane Produkty należy odesłać na adres Sprzedawcy: Szczepanki 3, 86-320 Łasin
10. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności otrzymanych od Konsumenta niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
11. Sprzedawca ma prawo do powstrzymania się od zwrotu płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktów od Konsumenta.
12. Zwrot płatności otrzymanych od Konsumenta dokonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego Konsument użył do opłacenia Zamówienia, chyba że wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu.
13. Przy zwrocie Produktów w wyniku odstąpienia od Umowy sprzedaży przez Konsumenta, Sprzedawca uprawniony jest do zbadania stanu Produktu. Zwrot Produktu powinien nastąpić w stanie niezmienionym. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z Produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania. Zwracany Produkt powinien być kompletny.
14. Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi m.in. w odniesieniu do umów:
a) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
b) w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

§ 9. Rękojmia za wady produktów

1. W przypadku sprzedaży niebędącej sprzedażą konsumencką tj. na rzecz Klientów nie będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami z uprawnieniami Konsumenta, Sprzedawca wyłącza swoją odpowiedzialności z tytułu rękojmi.
2. Sprzedawca odpowiada względem Klienta będącego Konsumentem i względem Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, jeżeli Produkt sprzedany na podstawie Umowy Sprzedaży nie jest zgodny z umową, posiada wady fizyczne lub prawne.
3. Reklamacje dotyczące zakupionych przez Klienta wadliwych Produktów mogą być składane:
a) pisemnie na adres Sprzedawcy: Szczepanki 3, 86-320 Łasin,
b) za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@szczepanki.pl
4. Przy składaniu reklamacji Klient powinien wskazać: imię i nazwisko, dane kontaktowe, datę zakupu, nazwę produktu, opis wady, datę ujawnienia wady, swoje żądanie.
5. Klient zgłaszając reklamację powinien wykazać, że zakup Produktu został dokonany w Sklepie internetowym, co może nastąpić poprzez wskazanie numeru Zamówienia, czy też dołączenie dowodu zakupu w Sklepie Internetowym (np. faktury VAT, paragonu, potwierdzenia zamówienia).
6. Uprawnienia oraz roszczenia przysługujące Konsumentom i Przedsiębiorcom z uprawnieniami Konsumenta z tytułu braku zgodności towaru z umową określone są w Rozdziale 5a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
7. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź Sprzedawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana pisemnie na adres Klienta lub elektronicznie na adres e-mail.
8. W przypadku braku informacji o sposobie rozpatrzenia reklamacji, w terminie określonym w ust. 7 powyżej, reklamację uznaje się za rozpatrzoną na korzyść Konsumenta.
9. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi konsumenckiej za brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży, jeżeli Konsument najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z Umową sprzedaży oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu.
10. Sprzedawca nie udziela dodatkowych gwarancji na sprzedawane Produkty.
11. Sprzedawca korzysta z pozasądowego rozwiązywania sporów, o których mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 r., o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich:
a. szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
b. przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy, którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
c. Klient posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego; (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej; (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów.

§ 10. Przetwarzanie danych osobowych

1. Złożenie zamówienia w Sklepie internetowym jest równoznaczne ze zgodą na przechowywanie i przetwarzanie przez Sprzedawcę danych osobowych zawartych w Zamówieniu.
2. Administratorem danych osobowych jest spółka Młyny Szczepanki Sp. z o.o. z siedzibą w Szczepankach, adres: Szczepanki 3, 86 – 320 Łasin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Toruniu, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 000272848, NIP:876-236-07-41, zwana dalej Sprzedawcą lub Administratorem.
3. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych Klienci mogą się kontaktować pisemnie na adres Sprzedawcy lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: rodo@szczepanki.pl
4. Dane osobowe Klientów przetwarzane będą w celu potwierdzenia otrzymania i przyjęcia zamówienia do realizacji, dostawy towaru oraz realizacji praw i obowiązków wynikających z zawartej Umowy sprzedaży.
5. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
− art. 6 ust. 1 lit. b) RODO tj. niezbędność do zawarcia i realizacji przez Administratora obowiązków i uprawnień wynikających z zawartej umowy sprzedaży, obsługi reklamacji, itp.
− art. 6 ust. 1 lit. c) RODO tj. niezbędność wykonania obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, m.in. wystawienia faktury VAT;
− art. 6 ust. 1 lit. f RODO tj. prawnie uzasadnione interesy Administratora w celu ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami;
6. Podanie przez Klienta danych osobowych jest dobrowolne, ale skutkiem ich niepodania będzie brak możliwości złożenia Zamówienia, zawarcia i realizacji Umowy,
7. Dane Klienta będą przetwarzane przez okres, w którym będzie on naszym Klientem, a także przez czas obowiązywania i realizacji umowy, która zostanie zawarta, a po jej zakończeniu przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń wynikających z umowy,
8. Przetwarzane będą następujące dane osobowe: imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, numer telefonu, numer NIP.
9. Dane Klienta będą przekazywane uprawnionym instytucjom określonym przez przepisy prawa oraz podmiotom przetwarzającym, które świadczą usługi na rzecz Administratora i którym te dane są powierzane oraz innym podmiotom, z którymi współpracuje Administrator, w szczególności: firmom świadczącym usługi kurierskie, księgowe, IT, prawne, podwykonawcom.
10. Dane osobowe Klienta, który dokonał płatności za nabywane Produkty mogą być przekazywane podmiotowi będącemu operatorem płatności PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Pastelowej 8 (60-198 Poznań) w celach związanych ze świadczeniem usług płatniczych. Przekazanie dotyczy danych osobowych niezbędnych do zrealizowania płatności: imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail.
11. Klientowi przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych – w przypadkach i na zasadach określonych w przepisach RODO,
12. Klientowi przysługuje również prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
13. Informujemy, iż w oparciu o dane osobowe Klientów Spółka nie będzie podejmować wobec nich zautomatyzowanych decyzji.
14. Dane osobowe Klientów nie będą przekazywane poza terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

§ 11. Postanowienia końcowe

1. Klienci mogą w każdym czasie uzyskać dostęp do Regulaminu Sklepu internetowego zamieszczonego na stronie Sklepu internetowego.
2. Sprzedawca może zmienić Regulamin Sklepu internetowego w każdym momencie. Zamówienia złożone przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu Sklepu internetowego są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w chwili składania Zamówienia.
3. O zmianie Regulaminu Sklepu internetowego Sprzedawca powiadomi Klientów, udostępniając zmieniony Regulamin Sklepu internetowego na stronie Sklepu internetowego oraz podając termin wejścia zmiany Regulaminu w życie.
4. Rozstrzyganie ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, zostanie poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
5. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego prawa, a w szczególności przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks Cywilny oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz. 827). W przypadku jakichkolwiek sprzeczności niniejszego Regulaminu z prawami konsumenta i postanowieniami wynikającymi z powszechnie obowiązujących przepisów, zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.

Załącznik nr 1 – Wzór formularza odstąpienia od umowy

Załącznik nr 1

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Młyny Szczepanki Sp. z o.o.
Szczepanki 3, 86-320 Łasin

Ja/My* …………………………………………………………………………….. niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym(*) odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Adres konsumenta(-ów)
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
…………………………………………………
Data
…………………………………………………

(*) Niepotrzebne skreślić.