-
1. Informacje ogólne
- Niniejszy dokument (dalej „Regulamin”) określa zasady składania zamówień i dokonywania zakupu Produktów w Sklepie Internetowym. Regulamin dostępny jest pod adresem internetowym: https://mlynyszczepanki.pl/sklep
- Właścicielem Sklepu Internetowego jest spółka Młyny Szczepanki Sp. z o.o. z siedzibą w Szczepankach, pod adresem: Szczepanki 3, 86-320 Łasin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000272848, posiadająca numer NIP 8762360741, REGON 340302692, BDO 000006431, kapitał zakładowy 25.100.000,00 zł (dalej „Sprzedawca”).
- Dane teleadresowe umożliwiające Klientowi kontakt ze Sprzedawcą:
- adres pocztowy: Szczepanki 3, 86-320 Łasin
- numer telefonu: tel.: 609 303 869
- adres poczty elektronicznej e-mail: sklep@szczepanki.pl
- 2. Definicje
Terminy użyte w Regulaminie mają następujące znaczenie
- Sprzedawca – Młyny Szczepanki Sp. z o.o. z siedzibą w Szczepankach, Szczepanki 3, 86-320 Łasin, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000272848, NIP 8762360741, REGON 340302692, BDO 000006431.
- Klient – oznacza każdy podmiot z którym, zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa, może zostać zawarta Umowa sprzedaży.
- Konsument – oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta – Klient będący osobą fizyczną, która nabywa Produkty od Sprzedawcy w ramach umowy sprzedaży bezpośrednio związanej z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Użytkownik – każda osoba fizyczna, która korzysta ze sklepu internetowego.
- Sklep internetowy – sklep internetowy dostępny na platformie internetowej pod adresem: https://mlynyszczepanki.pl w zakładce „Sklep”, prowadzony przez Sprzedawcę.
- Cena – oznacza cenę Produktu brutto, wyrażoną są w złotych polskich i umieszczoną w ramach informacji o Produkcie. Ceny uwzględniają podatek VAT, lecz nie uwzględniają Kosztów Dostawy.
- Dostawa – oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę Produktu określonego w zamówieniu.
- Produkt – towar prezentowany przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym, mogący być przedmiotem sprzedaży.
- Formularz Zamówienia – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający Klientowi złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez wybranie Produktu, dodanie go do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy ze Sprzedawcą obejmujące Produkty będące przedmiotem Umowy.
- Umowa – umowa sprzedaży Produktów zawierana między Klientem a Sprzedawcą. Umowa Sprzedaży zawierana jest zgodnie z uprzednio złożonym Zamówieniem przez Klienta oraz na warunkach zawartych w niniejszym Regulaminie.
- Płatność – czynność polegająca na zapłacie, w sposób określony w Regulaminie, wynagrodzenia należnego Sprzedawcy, stanowiącego sumę cen poszczególnych Produktów objętych Zamówieniem oraz kosztów dostawy, pomniejszonych o ewentualne rabaty lub zniżki.
- Dni robocze – oznaczają dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu internetowego.
- 3. Warunki korzystanie ze sklepu internetowego
- Przeglądanie stron Sklepu Internetowego, zapoznawanie się z asortymentem Produktów oraz składanie zamówień, możliwe jest dla każdego użytkownika bez konieczności rejestracji.
- Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym pod warunkiem uprzedniego zaakceptowania niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności, poprzez zaznaczenie właściwych pól.
- Podczas transakcji Klient musi podać wymagany przez platformę zakres danych, obejmujący: imię i nazwisko, adres dostawy/zamieszkania, adres e-mail, numer telefonu.
- Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym, a także naruszających uzasadnione interesy Sprzedawcy, w tym:
- informacji i danych spreparowanych w sposób stwarzający ryzyko naruszenia bezpieczeństwa informatycznego Sklepu Internetowego lub jego infrastruktury;
- informacji naruszających prawa własności intelektualnej, w tym prawa autorskie lub prawa do znaków towarowych Sprzedawcy lub osób trzecich;
- innych informacji lub danych naruszających powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
- Do korzystania ze Sklepu Internetowego wymagany jest komputer osobisty lub urządzenie mobilne (smartfon lub tablet) z zainstalowanym systemem operacyjnym i przeglądarką internetową oraz dostępem do sieci Internet. Sklep internetowy jest przystosowany do współpracy ze wszystkimi popularnymi systemami operacyjnymi i przeglądarkami, zgodnie z aktualnymi standardami rynkowymi
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych przetwarzanych w związku ze świadczonymi w ramach Sklepu internetowego usługami, Sprzedawca podejmuje niezbędne środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
- 4. Informacje o produktach
- Informacje o Produktach, takie jak zdjęcia, opis i skład, dostępne są na stronach Sklepu internetowego w opisach dotyczących poszczególnych Produktów.
- Informacje o Produktach dostępnych w asortymencie Sklepu internetowego stanowią jedynie informację handlową, a nie ofertę w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Charakter wiążący, na potrzeby zawarcia konkretnej umowy, zyskują one dopiero z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę.
- Wszystkie Produkty z asortymentu Sklepu internetowego spełniają wszelkie wymagane przez polskie prawo normy jakości oraz zostały zgodnie z prawem wprowadzone do obrotu.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzenia ograniczeń dotyczących minimalnej lub maksymalnej liczby (ilości) danego Produktu, jaka może być objęta jednym Zamówieniem lub jaką może zamówić w określonym czasie ten sam Zamawiający.
- 5. Cena produktów i płatności
- Ceny produktów wskazane na stronie internetowej Sklepu internetowego:
- są cenami brutto (zawierają podatek VAT),
- podawane są w złotych polskich,
- nie zawierają kosztów dostawy.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach Produktów. Zmiany cen Produktów pozostają bez wpływu na uprzednio złożone Zamówienia.
- Łączny Koszt Zamówienia, w tym obejmujący koszt dostawy, widoczny będzie w Koszyku, przed złożeniem Zamówienia, po wybraniu przez Klienta formy płatności oraz sposobu dostawy.
- Klient ma możliwość wyboru następujących form płatności za dokonane zakupy:
- płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy: Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. nr: 18 1020 1462 0000 7602 0437 1134;
- płatność za pobraniem;
- płatność szybkim przelewem internetowym za pośrednictwem zewnętrznego systemu płatności;
- płatność BLIK za pośrednictwem zewnętrznego systemu płatności;
- płatność przy użyciu karty płatniczej (Visa, Mastercard), za pośrednictwem zewnętrznego systemu płatności.
- Dostępne formy płatności będą każdorazowo wyświetlane przy składaniu Zamówienia. Sprzedawca nie gwarantuje, że w chwili składania Zamówienia wszystkie formy płatności będą dostępne.
- Transakcje sprzedaży Produktów na żądanie Klienta dokumentowane są fakturami VAT. Klient dokonując zakupu Produktu w Sklepie internetowym deklaruje czy wyraża wolę otrzymania faktury VAT.
- Klient, który wyraża wolę otrzymania faktury VAT, akceptuje wystawianie i przesyłanie faktur w formie elektronicznej na adres e-mail podany przy składaniu Zamówienia.
- 6. Zamówienie i zawarcie umowy sprzedaży
- Zamawiający składa Zamówienie korzystając z Koszyka.
- W celu złożenia zamówienia należy:
- wybrać Produkt będący przedmiotem zamówienia oraz ilość, a następnie kliknąć przycisk/ikonę „Koszyk” ;
- w Podsumowaniu koszyka wybrać sposób dostawy towaru, a następnie kliknąć przycisk „Przejdź do płatności”;
- wpisać dane odbiorcy zamówienia, adres na który ma nastąpić dostawa towaru, numer telefonu oraz adres e-mail;
- wybrać sposób zapłaty za zamówione Produkty;
- wpisać dane do faktury, jeżeli są inne niż dane do odbioru zamówienia, w tym nazwę firmy i numer NIP, jeżeli Klientowi ma zostać wystawiona faktura VAT;
- potwierdzić zapoznanie się z niniejszym Regulaminem oraz Polityką Prywatności poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola;
- kliknąć przycisk „Kupuję i płacę”.
- W przypadku wystąpienia braku zamówionego Produktu albo gdy zamówiony Produkt jest chwilowo niedostępny, Sprzedawca poinformuje Klienta o tym fakcie na wskazany przez niego adres e-mail lub drogą telefoniczną na numer wskazany przez Klienta.
- Po złożeniu Zamówienia, na adres e-mail podany przez Klienta, wysłane zostanie przez Sprzedającego potwierdzenie złożenia Zamówienia zawierające: oznaczenie głównych cech zamówionych Produktów, łączny koszt Zamówienia, wybraną formę płatności oraz sposób dostawy.
- Umowa sprzedaży zostaje zawarta w chwili otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail zawierającej informację o wysłaniu zamówionych Produktów. Wiadomość ta stanowi potwierdzenie zawarcia Umowy.
- Umowa Sprzedaży ulega rozwiązaniu, w przypadku zaistnienia okoliczności opisanych w § 7 st. 8 i 9 Regulaminu.
- 7. Dostawa produktów
- Dostawa Produktów jest realizowana:
- za pośrednictwem firmy kurierskiej;
- odbiór w paczkomacie, wybranym przez Klienta przy składaniu Zamówienia.
- Dostawa Produktów realizowana jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Koszt dostawy uzależniony jest od wybranej formy dostawy, gabarytów oraz rodzaju przesyłki. Koszty dostawy szczegółowo określone są w zakładkach: „Podsumowanie koszyka” oraz „Twoje zamówienie”
- Termin dostawy Produktów jest uzależniony od wyboru sposobu realizacji dostawy oraz czasu (godziny) ich złożenia. Termin dostawy wynosi do 5 dni roboczych chyba, że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano inny termin potrzebny do wykonania dostawy i realizacji Zamówienia.
- Zamówione Produkty są kompletowane i wysyłane po uiszczeniu przez Klienta łącznego kosztu Zamówienia. Przesyłki są wysyłane przez Sprzedawcę w dni robocze w poniedziałki i czwartki.
- Zamówione Produkty są pakowane w opakowania jednorazowe, bezzwrotne, w sposób zabezpieczający Produkty przed uszkodzeniem w trakcie Dostawy.
- Towar dostarczany jest pod adres dostawy, wskazany w formularzu Zamówienia lub do paczkomatu wybranego przez Klienta.
- W przypadku wyboru przez Klienta jako sposobu realizacji usługi dostawy przesyłki kurierskiej, kurier doręczy Zamówienia na adres wskazany przy składaniu Zamówienia jako adres dostawy. W przypadku zwrotnego odesłania zamówionych Produktów do Sprzedawcy z powodu braku możliwości doręczenia z przyczyn leżących po stronie Klienta, Umowa sprzedaży ulega automatycznemu rozwiązaniu bez konieczności składania odrębnego oświadczenia przez którąkolwiek ze Stron, w momencie zwrotnego odesłania zamówionego Produktu do Sprzedawcy. Klient zostanie poinformowany o rozwiązaniu Umowy sprzedaży poprzez wysłanie wiadomości na wskazany przez Klienta adres e-mail. W takim przypadku płatności dokonane wcześniej przez Klienta w związku z Umową sprzedaży, pomniejszone o koszty dostawy i zwrotu, zostaną zwrócone w terminie 14 dni.
- W przypadku wyboru przez Klienta realizacji usługi dostawy jako odbiór Zamówienia w paczkomacie, przesyłka zawierająca zamówione Produkty zostanie dostarczona do wybranego przez Klienta paczkomatu. Klient jest zobowiązany do odbioru przesyłki zawierającej zamówione Produkty po otrzymaniu informacji o tym, że przesyłka zawierająca zamówione Produkty jest gotowa do odbioru. Brak odbioru przesyłki, skutkujący zwrotem przesyłki do Sprzedawcy powoduje automatyczne rozwiązanie Umowy Sprzedaży, z dniem zwrotu przesyłki, bez konieczności składania odrębnego oświadczenia przez którąkolwiek ze stron Umowy sprzedaży. Klient zostanie poinformowany o rozwiązaniu Umowy sprzedaży poprzez wysłanie wiadomości na wskazany przez Klienta adres e-mail. W takim przypadku płatności dokonane wcześniej przez Klienta w związku z Umową sprzedaży, pomniejszone o koszty dostawy i zwrotu, zostaną zwrócone w terminie 14 dni.
- Zwrot płatności, o którym mowa w § 7 ust. 8 i 9 Regulaminu zostanie zrealizowany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie Produktu lub opóźnienie w jego dostarczeniu i tym samym realizacji zamówienia, wynikające z zaistnienia siły wyższej, nieobecności osoby upoważnionej do odbioru zamówienia pod wskazanym adresem oraz błędnie podanego przez Klienta lub niedokładnego adresu dostawy oraz w przypadku braku możliwości skontaktowania się z Klientem na podany adres e-mail lub numer telefonu.
- Wraz z przesyłką zawierającą zamówione Produkty Sprzedawca doręcza Klientowi, fakturę VAT lub paragon.
- Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia zakupionych Produktów przechodzi na Klienta dopiero z chwilą ich wydania Klientowi, według mającego zastosowanie sposobu realizacji dostawy, tj. przez kuriera zaangażowanego przez Sprzedawcę albo w ramach odbioru przez Klienta w paczkomacie.
- Klient, który nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, jest zobowiązany do sprawdzenia stanu Produktów po dostarczeniu przesyłki zawierającej zamówione Produkty oraz (poza przypadkiem doręczenia przesyłki do paczkomatu) jest zobowiązany w obecności kuriera dokonać jej sprawdzenia. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzeń przesyłki, Klient zobowiązany jest spisać protokół szkody i niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni skontaktować się ze Sprzedawcą. Niedopełnienie przez Klienta niebędącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta któregokolwiek z obowiązków, o których mowa w niniejszym ustępie, może skutkować odmową uwzględnienia reklamacji.
- 8. Odstąpienie od umowy
- Ilekroć w niniejszym § 8 jest mowa o „Konsumencie” oznacza to Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą o uprawnieniach Konsumenta, w związku z wykonaniem przez niego prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość określonego w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Konsument, który zawarł Umowę, może odstąpić od niej bez podawania przyczyny w terminie 14 dni. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Bieg terminu na odstąpienie od Umowy rozpoczyna się od chwili objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez Konsumenta osobę trzecią inną niż przewoźnik.
- Konsument może odstąpić od Umowy składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy:
- za pośrednictwem poczty elektronicznej, przesyłając oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży na adres e-mail: sklep@szczepanki.pl
- pisemnie, na adres Sprzedawcy: Szczepanki 3, 86-320 Łasin, dołączając oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży do zwracanego Produktu.
- W przypadku odstąpienia od Umowy jest ona uważana za niezawartą.
- Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy powinno zawierać informację jakich Produktów dotyczy odstąpienie oraz dowód, że zakup został dokonany w Sklepie internetowym Sprzedawcy. Sprzedawca rekomenduje wskazanie w oświadczeniu o odstąpieniu od Umowy numeru Zamówienia lub też dołączenie do niego kopii dowodu zakupu (np. faktury VAT, paragonu, potwierdzenie zamówienia).
- Sprzedawca rekomenduje skorzystanie z wzoru oświadczenia o odstąpieniu od Umowy będącego Załącznikiem nr 1 do Regulaminu, ale nie jest to obowiązkowe.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego w związku z Umową płatności, w tym koszty dostawy. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt objęty odstąpieniem Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Zwracane Produkty należy odesłać na adres Sprzedawcy: Szczepanki 3, 86-320 Łasin
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności otrzymanych od Konsumenta niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
- Sprzedawca ma prawo do powstrzymania się od zwrotu płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktów od Konsumenta.
- Zwrot płatności otrzymanych od Konsumenta dokonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego Konsument użył do opłacenia Zamówienia, chyba że wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu.
- Przy zwrocie Produktów w wyniku odstąpienia od Umowy sprzedaży przez Konsumenta, Sprzedawca uprawniony jest do zbadania stanu Produktu. Zwrot Produktu powinien nastąpić w stanie niezmienionym. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z Produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania. Zwracany Produkt powinien być kompletny.
- Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi m.in. w odniesieniu do umów:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- 9. Rękojmia za wady produktów
- W przypadku sprzedaży niebędącej sprzedażą konsumencką tj. na rzecz Klientów nie będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami z uprawnieniami Konsumenta, Sprzedawca wyłącza swoją odpowiedzialności z tytułu rękojmi.
- Sprzedawca odpowiada względem Klienta będącego Konsumentem i względem Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, jeżeli Produkt sprzedany na podstawie Umowy Sprzedaży nie jest zgodny z umową, posiada wady fizyczne lub prawne.
- Reklamacje dotyczące zakupionych przez Klienta wadliwych Produktów mogą być składane:
- pisemnie na adres Sprzedawcy: Szczepanki 3, 86-320 Łasin,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@szczepanki.pl
- Przy składaniu reklamacji Klient powinien wskazać: imię i nazwisko, dane kontaktowe, datę zakupu, nazwę produktu, opis wady, datę ujawnienia wady, swoje żądanie.
- Klient zgłaszając reklamację powinien wykazać, że zakup Produktu został dokonany w Sklepie internetowym, co może nastąpić poprzez wskazanie numeru Zamówienia, czy też dołączenie dowodu zakupu w Sklepie Internetowym (np. faktury VAT, paragonu, potwierdzenia zamówienia).
- Uprawnienia oraz roszczenia przysługujące Konsumentom i Przedsiębiorcom z uprawnieniami Konsumenta z tytułu braku zgodności towaru z umową określone są w Rozdziale 5a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź Sprzedawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana pisemnie na adres Klienta lub elektronicznie na adres e-mail.
- W przypadku braku informacji o sposobie rozpatrzenia reklamacji, w terminie określonym w ust. 7 powyżej, reklamację uznaje się za rozpatrzoną na korzyść Konsumenta.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi konsumenckiej za brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży, jeżeli Konsument najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z Umową sprzedaży oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu.
- Sprzedawca nie udziela dodatkowych gwarancji na sprzedawane Produkty.
- Sprzedawca korzysta z pozasądowego rozwiązywania sporów, o których mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 r., o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich:
- szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy, którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
- Klient posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego; (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej; (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
- 10. Przetwarzanie danych osobowych
- Złożenie zamówienia w Sklepie internetowym jest równoznaczne ze zgodą na przechowywanie i przetwarzanie przez Sprzedawcę danych osobowych zawartych w Zamówieniu.
- Administratorem danych osobowych jest spółka Młyny Szczepanki Sp. z o.o. z siedzibą w Szczepankach, adres: Szczepanki 3, 86 – 320 Łasin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Toruniu, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 000272848, NIP:876-236-07-41, zwana dalej Sprzedawcą lub Administratorem.
- W sprawach związanych z ochroną danych osobowych Klienci mogą się kontaktować pisemnie na adres Sprzedawcy lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: rodo@szczepanki.pl
- Dane osobowe Klientów przetwarzane będą w celu potwierdzenia otrzymania i przyjęcia zamówienia do realizacji, dostawy towaru oraz realizacji praw i obowiązków wynikających z zawartej Umowy sprzedaży.
- Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
- art. 6 ust. 1 lit. b) RODO tj. niezbędność do zawarcia i realizacji przez Administratora obowiązków i uprawnień wynikających z zawartej umowy sprzedaży, obsługi reklamacji, itp.
- art. 6 ust. 1 lit. c) RODO tj. niezbędność wykonania obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, m.in. wystawienia faktury VAT;
- art. 6 ust. 1 lit. f RODO tj. prawnie uzasadnione interesy Administratora w celu ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami;
- Podanie przez Klienta danych osobowych jest dobrowolne, ale skutkiem ich niepodania będzie brak możliwości złożenia Zamówienia, zawarcia i realizacji Umowy,
- Dane Klienta będą przetwarzane przez okres, w którym będzie on naszym Klientem, a także przez czas obowiązywania i realizacji umowy, która zostanie zawarta, a po jej zakończeniu przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń wynikających z umowy,
- Przetwarzane będą następujące dane osobowe: imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, numer telefonu, numer NIP.
- Dane Klienta będą przekazywane uprawnionym instytucjom określonym przez przepisy prawa oraz podmiotom przetwarzającym, które świadczą usługi na rzecz Administratora i którym te dane są powierzane oraz innym podmiotom, z którymi współpracuje Administrator, w szczególności: firmom świadczącym usługi kurierskie, księgowe, IT, prawne, podwykonawcom.
- Dane osobowe Klienta, który dokonał płatności za nabywane Produkty mogą być przekazywane podmiotowi będącemu operatorem płatności PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Pastelowej 8 (60-198 Poznań) w celach związanych ze świadczeniem usług płatniczych. Przekazanie dotyczy danych osobowych niezbędnych do zrealizowania płatności: imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail.
- Klientowi przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych – w przypadkach i na zasadach określonych w przepisach RODO,
- Klientowi przysługuje również prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Informujemy, iż w oparciu o dane osobowe Klientów Spółka nie będzie podejmować wobec nich zautomatyzowanych decyzji.
- Dane osobowe Klientów nie będą przekazywane poza terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
- 11. Postanowienia końcowe
- Klienci mogą w każdym czasie uzyskać dostęp do Regulaminu Sklepu internetowego zamieszczonego na stronie Sklepu internetowego.
- Sprzedawca może zmienić Regulamin Sklepu internetowego w każdym momencie. Zamówienia złożone przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu Sklepu internetowego są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w chwili składania Zamówienia.
- O zmianie Regulaminu Sklepu internetowego Sprzedawca powiadomi Klientów, udostępniając zmieniony Regulamin Sklepu internetowego na stronie Sklepu internetowego oraz podając termin wejścia zmiany Regulaminu w życie.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, zostanie poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego prawa, a w szczególności przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks Cywilny oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz. 827). W przypadku jakichkolwiek sprzeczności niniejszego Regulaminu z prawami konsumenta i postanowieniami wynikającymi z powszechnie obowiązujących przepisów, zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
Załącznik nr 1 – Wzór formularza odstąpienia od umowy
Załącznik nr 1
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Młyny Szczepanki Sp. z o.o.
Szczepanki 3, 86-320 Łasin
Ja/My* …………………………………………………………………………….. niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym(*) odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Adres konsumenta(-ów)
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
…………………………………………………
Data
…………………………………………………
(*) Niepotrzebne skreślić.